13 de maig 2014

04.05.2014 International Trail Roses-Cap de Creus

Toti Bes (04:04:21) i Albert Cuadros (02:07:52) van ser els grans triomfadors de la International Trail Roses-Cap de Creus, en les seves versions de 42 i 24 km respectivament, que es va disputar el passat 4 de maig amb la presència de més de 800 participants.

En categoria femenina, la vencedora en els 42 km va ser la corredora del CET Teià, Núria Villegas amb un temps de 5:20:23. I en la distància 24 km, la guanyadora fou  Clàudia Baudry amb un temps de 02:34:13.

La sortida

Impressionants paisatges

De C.E. Fondistes Vilassar de Dalt un únic representant, en Germán Muñoz, el qual ens va deleïtar amb la següent crònica personal de la cursa, enhorabona Germán:

"7a. marató al sac. Aquesta vegada tocava córrer per la terra de la tramuntana i per la muntanya. Ha estat en el "International trail marató Roses-Cap de Creus".

Hem sortit a les 8 en punt de poliesportiu de Roses i de seguit ja ens hem començat a enfilar a la recerca de la Serra de l'Albera i de la cresta que ens portaria fins al Castell de Sant Salvador a 680 m d'alçada, cota màxima de la cursa. A partir d'aquí hem baixat al monestir de Sant Pere de Rodes. Passat el primer avituallament, ubicat en aquest meravellós monestir Benedictí de l’any 878, hem començat a baixar cap a Selva de Mar i d’aquí cap a Port de la Selva.

D'aquest poblet costaner hem anat cap a Cadaqués passant per Sant Baldiri de Tavellera (126 m) i per Puig Bufadors (430 m). La rebuda de la gent a Cadaqués i a travessar aquest fantàstic poble pel passeig marítim, m'ha fet posar la pell de gallina.

Sortint de Cadaqués ens hem tornat a enfilar fins al Puig de Sa Cruïlla (322 m) i d'aquí hem baixat a Cala Jóncols. La gent que s'estava banyant, que no era poca, al·lucinava amb els quatre bojos que un dia de sol i calor corrien per la platja. Això sí, no deixaven d'animar, fossin de la terra o forans.

De Cala Jóncols (Km 36) ens hem tornat a enfilar fins al coll de la Rogollosa, tot just uns 80 m i d'aquí cap a cala Monjoi. Els banyistes, com no, seguien flipant amb nosaltres.

Quedaven 8 km més de patiment, ja que des de aquesta darrera cala ha tocat, com no podia ser d'una altre manera, tornar a pujar. Aquesta vegada era al Puig del Pla de les Gates, que de pla "na de na". 300 m més al sac.

Finalment 3 Km de baixada tècnica des de aquest Puig i la glòria de creuar l'arc d'arribada després de 6 hores i 30 minuts, 44 Km i 2.500 de desnivell positiu i una calor de justícia.

Visca la República Independent de la Tramuntana!!!!"