08 de maig 2014

27.04.2014 Vilatrail


I finalment va arribar el dia, com molts de vosaltres sabeu, el passat diumenge 27 d’abril es va disputar a Vilassar de Dalt la 2ª edició del Vilatrail, amb 21 km i 2200 metres de desnivell acumulat organitzada pel C.E. Fondistes de Vilassar de Dalt i la Regidoria d´Esports de l´Ajuntament.

  La prova començava guardant-se un minut de silenci en memòria de Bartomeu Rabassa i Tito Vilanova, i tot seguit es donava el tret de sortida als gairebé 600 inscrits que, gaudint d´un dia fabulós per la pràctica esportiva amb un Sol radiant, desafiarien el recorregut que discorria pels camins i corriols de Serra Marina i Sant Mateu.

La sortida, aquest any des de la plaça de la Vila

  El guanyador de la cursa fou el corredor de l´equip Esport7-Xeflis-Tribike, Andreu de Mas, que va dominar la cursa des d´un bon inici, imposant-se als seus perseguidors amb un temps de 01:43:44. La segona posició va correspondre a Roger Tarrés (1:45:55) i la tercera a Alfred Redrado (1:50:21). 

Podi masculí 

  En categoria femenina, la guanyadora fou Núria Villegas (2:12:01) del CET Teià que es va imposar a Eva Mesado (2:12:05) per tan sols 4 segons; i tancant el podi, Amália Sánchez amb un temps de 02:15:08.

Podi femení 

  Nombrosa va ser la participació de membres del C.E. Fondistes de Vilassar de Dalt, fins a un total de deu representants: en Xavi Guitarte, la Gemma Bosch, en Pepe Cros, en Víctor Palacios, la Carme Llongueras, en Nil Bufí,  en Carlos Martín, l´Aitor Fernández, en Jordi Cros i l´Óscar Gutiérrez.

1:51:47 p5 Carlos Martín
1:53:50 p6 Nil Bufí
2:24:33 p106 Xavi Guitarte
2:25:45 p111 Aitor Fernández
2:26:32 p118 Jordi Cros 
2:40:16 p222 Óscar Gutiérrez
2:50:09 p274 Pepe Cros
2:57:37 p322  Carme Llongueras
3:08:12 p367  Victor Palacios
3:22:20 p407 Gemma Bosch

Enhorabona a tots!

A continuació les cròniques dels nostres protagonistes:

Crònica Pepe Cros:  "A més a més del que tots vàrem viure i gaudir, aquí la meva impressió de la cursa.
No sóc massa amant de sortir en pujada però a muntanya gairebé sempre és així, em costa molt agafar ritme, a la vilatrail em va costar molt, personalment crec que estic passat de pes i he de posar remei, la cursa va ser emocionant doncs a cada control, a cada avituallament i trobaves gent coneguda que animava molt, la cursa es trencacames i això em va condicionar tota l'estona, estic content per l'esforç realitzat, vaig donar el meu màxim, però no estic satisfet amb les sensacions, m'agrada donar el meu màxim però sentir que el cos respon, en fi molt satisfet i a millorar, aquest 2h 50 seran l'any proper 2h 30' paraula de forner."

En Pepe Cros durant la cursa.

Crònica Víctor Palacios:  "Les meves sensacions a la cursa... Buf... M'ho vaig passar molt bé, el recorregut és exigent, però alhora divertit i a part dels moment que et fa patir, té moments molt dolços, baixades técniques i ràpides, que et fan gaudir de còrrer i sobretot de l'entorn, els corriols et fan sentir dins el bosc, no sé què senten els porquets i els cabirols, però jo m'he sentit com un animaló, el marcatge i la col•laboració dels voluntaris m'han fet oblidar-me de per on havia d'anar i gaudir del recorregut, els avituallaments super ben preparats i l'arrivada a meta genial, que collons! Super ben muntada! I com vaig dir l'any passat, es nota que l'organitzen corredors!


Senzillament, brutal! L'any passat ja em va motivar, i vaig acabar formant part del club, aquest any tinc la mateixa sensació, i amb moltes ganes de continuar i millorar tot el que pugi!"

En Víctor a la baixada de la llum.


Crònica Xavi Guitarte: "Que es pot dir de la Vilatrail? Doncs que sempre és sensacional córrer una cursa rodejat d’amics. Però encara és millor quan també te’ls trobes pel mig de la muntanya fent que gaudeixis de tots i cada un dels kilòmetres. Si el recorregut de l’any passat va ser preciós, aquest any l’ha superat. Si la organització de l’any passat va ser perfecta, aquesta no s’ha quedat enrere. Encara no he sentit ni una sola crítica de la nostra cursa, i tot i que per feina no he pogut participar de la organització, m’omple d’orgull que sigui així. Nois, no tinc ni idea de que fareu l’any que ve per superar això. Com es pot millorar el que ja és perfecte? Les meves felicitacions més sinceres

A nivell personal, contentíssim també. No se que té la Vilatrail que em fa treure sempre el millor. Amb un perfil tan exigent, el meu repte era córrer per sota de 7’/km. Tenia molts dubtes d’aconseguir-ho, però així va ser. Sense forçar en cap moment en les pujades, gaudint a tope en les baixades (la raja i l’avinguda de la llum son el somni de qualsevol corredor), em vaig plantar a can boquet amb rampes i una mica tocat muscularment, però el fet d’anar avançant gent i de baixar els darrers kilòmetres per un corriol preciós en lloc de fer-ho per pista va fer miracles en el meu cap. Al final, em vaig plantar a Vilassar en uns brutals (per mi, es clar) 2:24:33, després de gaudir de la darrera pujada amb les atabalades, el final apoteòsic d’una cursa excepcional."
  
En Xavi Guitarte a l´arribada


Des del C.E. Fondistes es vol donar el més enèrgic agraïment a totes les persones que han fet possible l´èxit del Vilatrail: a la Comissió del Vilatrail, a l´Ajuntament de Vilassar de Dalt, a tots els patrocinadors i col-laboradors i com no, als 170 voluntaris que no van parar d´animar a tots i cadascun dels corredors que hi van participar. A tots ells moltes gràcies!
Fes esport, fes salut
Contacta amb nosaltres :fondistesvilassardedalt@gmail.com